fbpx

מסלולים באזור הצימרים

בצפון ובאזור הכינרת נופשים אלפי תיירים כל שנה. בין האטרקציות הרבות ישנם גם מסלולי טיולים המותאמים לנופשים בצימרים ומהן רבים המציעים נופים מרהיבים, הליכה בטבע, היסטוריה ואתגר. המסלולים שונים אלו מאלו באורכם, דרגת הקושי שלהם ובנופים בהם.

נחל אל-על והמפל הלבן:

בדרום רמת הגולן זורם נחל אל-על. בנחל שני מפלים, הנקראים לפי האבנים באזורם, המפל הלבן והמפל השחור. שמו של המפל השחור ניתן לו בגלל אבני הבזלת השחורות, ושמו של המפל הלבן ניתן לו בגלל אבן הגיר באזורו. אפשר לטייל בנחל במספר מסלולים-מסלול מעגלי עד למפל השחור ובחזרה, מסלול מעגלי עד למפל הלבן ובחזרה או מסלול שאינו מעגלי מתחילתו ועד סופו של הנחל. אורך המסלול הארוך ביותר הוא 4 קילומטרים. המסלול משתנה בדרגת הקושי שלו.

נחל זוויתן ובריכת המשושים:

נחל זוויתן הוא חלק משמורת יהודייה, והוא מלא באבנים בזלתיות ונופים ייחודיים. בנחל מספר מסלולי הליכה רגליים בדרגות קושי שונות, המתאימות למשפחות או למטיבי לכת. בנוסף, הנחל ידוע במפלים היפהפיים שבו. בסופו של המסלול ישנה בריכה הנקראת בריכת המשושים. השם ניתן לה בגלל צורתה, משושה, והחיתוכים בצורת משושים בקירות הבריכה, בגלל אבני הבזלת בה.

המג’רסה-שפך נחל דליות:

מסלול מעגלי באורך קילומטר וחצי המתאים לכל המשפחה. ההליכה במסלול היא בתוך מים בעומקים שונים, הנעים מעומק הקרסול ועד לכמעט 2 מטרים, ועל כן מתאים מאוד לימי הקיץ החמים. בנחל, המוכרז כשמורה, צמחייה רבה ועשירה וחיות מים כמו סרטנים, צבי ים ודגים שונים. המסלול הוא במורד הנחל עד לנקודה בה ישנו שילוט המורה על סוף המסלול בה עולים לדרך עפר וחוזרים בחזרה אל החניון ממנו מתחיל המסלול.

לחובבי דת ומסורת – קברות צדיקים:

ריכזנו עבורכם אתר אינטרנט שסוקר את רוב קברות הצדיקים באזור עם הסבר על המקום ואיך להגיע, אתר קברות צדיקים ייתן לכם הדרכה מלאה לפני היציאה לטיול.

הארבל:

אזור הר ארבל כולל מסלולי טיולים, נופים ואתרים רבים. על ראש ההר ישנה תצפית מגובה 400 מטרים אל עבר הכינרת והאזור, ממנה אפשר לרדת אל עבר תחתית המצוק דרך מבצר ארבל-מבצר עתיק מתקופתו של הורדוס בארץ ישראל, הנחצב באבן המכיל מערות ומנהרות רבות.

המושבה כנרת:

במערב הכנרת שוכנת המושבה כנרת. במושבה אתרי מורשת והיסטוריה מעניינים. ראשית, חצר כנרת, הנקראת לעיתים חוות כנרת, היא אתר היסטורי מהתקופה שלפני קום המדינה. בחצר כנרת הוקמה קבוצת התיישבות ממנה יצאו מקימי דגניה, נהלל, עין חרוד ועוד. בפאתי המושבה שוכן גם בית הקברות של כנרת, בו קבורים אישים חשובים ומנהיגים ציוניים כמו רחל המשוררת, ברל קצנלסון, משה הס, בורוכוב ונעמי שמר.
Call Now Button דילוג לתוכן