fbpx

נופש לדתיים

זכו שכינה בינהם…. מהו סוד הזוגיות הטובה? מהי הדרך לשמר את האהבה ולהשרות שכינה בביתכם?

בעולם הדתי מקדישים מחשבה רבה כיצד לשמר את הזוגיות וכיצד לשפר תמיד את השיח בין בני הזוג. אין ספק שכמו בציבור החילוני גם בציבור הדתי ישנן עליות ומורדות בין בני הזוג וישנם מצבים בהם הזוג מרגיש מתוסכל וחסר אונים אך ההבדל הוא המסר הברור שעולה מתוך עולמה של תורה והוא "שלום בין איש לאישתו".

מהו סוד הזוגיות הטובה?

אתם מחפשים כל הזמן איך להעשיר את הזוגיות שלכם, איך להמשיך את האור הגדול שזכיתם לו ביום חתונתכם גם שנים אחר כך. זוגות רבים יודעים שהמשימה הזו לא פשוטה והיא משימת חיינו.בחיים הדתיים שלנו המשפחה היא העוגן של עם ישראל ועלינו להשקיע את מירב מאמצינו לקדם אותה. הפיכת הקשר של בני הזוג לטוב ובריא מביאה לכך שהילדים שמחים ונפשם בריאה.

אחד הדברים שמאמנים זוגיים ממליצים עליהם זה זמן איכות בין בני הזוג. שיחה טובה ובילוי נעים הם כלי חשוב על מנת להבין אחד את השניה ולכן להעצים עוד יותר את הקשר שלכם.(אגב, יציאה לחופשה זוגית ללא הילדים הינה חשובה מאוד ואף על פי שהדבר מורכב מבחינה לוגיסטית כדאי לנסות ולצאת לחופשה כזו.)
אחד הדברים החשובים ביצירת מפגש משותף בינכם הוא ההתנתקות מכל המסיחים שהחיים מזמנים לנו. החל מטלפונים וכלה בילדים המתוקים שלכם. אתם צריכים זמן לעצמכם!
האם אתם קשובים זה לזו? האם אתם רוצים לשפר את חיי הזוגיות שלכם?
אם אתם מעונינים בתרגיל זוגי אז הנה הבאנו פה אחד:

עליכם להשתמש בכלים הבאים על מנת להנות מהתרגיל:
ניטרול מסיחים -לפני שתתחילו בתרגיל עליכם לכבות את הפלאפונים לנתק את הטלפון לוודא שהילדים נוחרים היטב ולנעול את הדלת. זמן השיחה שלכם הוא זמן המיועד בשבילכם בלבד ואין לאפשר לגורמים מן החוץ להפריע. כדאי להוסיף נר וכוס יין או כל דבר אחר שמשרה עליכם אוירה נינוחה.
הקשבה- כאשר אחד מבני הזוג מדבר על השני להקשיב. הנהון בראש הוא סימן טוב להקשבה וגם אם הדבר נראה לכם מעט מלאכותי כדאי להתחיל בו ובהמשך הדבר יזרום באופן טבעי.
גילוי אמפטיה- משפטים כמו "אני מבין", אתה צודק" וכדומה מראים לבן הזוג המדבר שאכן אנחנו שותפים שלו ומעוניינים להטיב עימו.

והנה התרגיל:
אחד מבני הזוג יאמר מה הדברים בטובים שיש בקשר שלכם ובן הזוג השני יקשיב בלבד. במהלך השיחה על המקשיב לגלות אכפתיות והקשבה ולא לחלוק על דברי בן הזוג המדבר.
לאחר 10 דקות של דיבור החליפו תפקידים. מי שדיבר יקשיב והשני ידבר.
לאחר ששניכם דיברתם כל אחד יכתוב את תחושותיו על דף נייר.
שאלות מנחות: איך הרגשתי כשדיברתי? איך אני חושב שבן זוגי הרגיש כשהוא דיבר? איך הוא הרגיש כשהוא הקשיב?
ניתן לתת לבן הזוג לקרוא את מה שכתבתם.

Call Now Button דילוג לתוכן