fbpx

צימר דתי – צימר שומר שבת

צימר שומר שבת

הנופש הדתי הינו צרכן תיירותי, איכותי ,מיומן, מקפיד לדעת את מירב האינפורמציה על הצימר בו הוא אמור להתארח,צימר המאופיין באחת משלוש הקטגוריות שבכותרת, הינו צימר שנותן מענה לצרכי הנופש הדתי וכן לדרך התנהלותו ואורח חייו של הלקוח הדתי כפי שאפרט כדלהלן:

מה יש בצימר דתי ?

ארוחות – רוב האורחים מתעניינים האם הצימר מספק גם ארוחת בוקר ,במקרה זה יש שתי אפשרויות או שבעל הצימר מכין ארוחת בוקר בביתו ומגיש לאורח,או שהאורח או בעל הבית מזמינים ארוחת בוקר מקייטרינג מקומי ,האורח הדתי או החרדי ירצה לקבל את ארוחת הבוקר רק מקייטרינג מוכר ושהשגחת הכשרות של הקייטרינג תואמת את ההשגחה ממנה הוא אוכל.על בעל הצימר לשאול את האורח בטרם הגעתו לגבי סוג ההשגחה שמתאימה לאורח.

מיטה יהודית – הימצאותה של מיטה יהודית היא חשובה במיקרה שצריכים לה.

נטלה – כלי לנטילת ידיים, שימושי כאשר הסועד מתכוון לאכול ארוחה עם לחם לפני האכילה צריך לנטול ידיים עם נטלה, או כאשר יוצאים מהשירותים יש לנטול ידיים עם הנטלה.

פלטת שבת– כלי חשמלי שימושי בשבת ובחגים. עליו מניחי את סירי האוכל לשבת, משמרת את האוכל במצב חם לפני הגשתו לסועדים.

מי חם– כלי קיבול חשמלי הפועל על חשמל שיש בתוכו מים רתוחים לשימוש בהם בשבת.אחד הכפתורים צריך להיות מכוון למצב שבת.

אור במקרר- האור במקרר פועל עם פתיחת הדלת וכבה בשעת סגירתה. יש לוודא שלפני כניסת השבת הנורה בתוך המקרר תהיה כבויה באופן קבוע עד לצאת השבת. זאת, כדי למנוע מהאורח לחלל שבת. או, לגרום לו לאי פתיחת המקרר לאורך כל השבת כולה בשל כך שהמנורה דלוקה.

שעוני שבת- שעוני שבת תפקידם לשלוט על מערכות החשמל השונות בצימר. לכבות או להפעיל את המערכות בהתאם לרצון האורח בצימר. חשוב שלכל צימר יהיו לפחות שני שעוני שבת האחד מיועד לתאורה והשני מיועד למיזוג אויר.

מפתח – המפתח לצימר צריך שיהיה מפתח רגיל ולא מפתח דמוי כרטיס אלקטרוני כפי שיש בבתי המלון הפעלת כרטיס כזה בשבת מהווה חילול שבת.

כלים– הכלים בצימר צריכים להיות חלקם חלביים וחלקם בשריים על מערכות הכלים צריך לסמן אותם בסימון מתאים על מנת שהמשתמש בהם ידע בוודאות גמורה מה שייך לשימוש חלבי ומה שייך לשימוש בשרי .כלי ההדחה (הספוג ,הברזלית) צריך שיהיו מיועדים לשתי מערכות הכלים וגם מסומנים בסימן היכר של חלבי או בשרי.
כלי האוכל יכולים להיות מקרמיקה או מזכוכית כדאי להניח בצימר גם סט כלים חד פעמיים למחמירים ושאינם סומכים על הכלים הקיימים בצימר.

ישנם פריטים נוספים ומידע שחשוב לספק לאורחי הצימרים כגון , צריך לספק נייר טוואלט חתוך לשבת.
גביע עם תחתית לקידוש,סט להבדלה, הכולל בשמים , וגם נר.
יש לידע את האורחים בזמני כניסת השבת ויציאת השבת, מועדי התפילות וכן על פעילות תורנית תרבותית אם היא קיימת. יש גם להודיע על הימצאותו או אי הימצאותו של עירוב בישוב וכן על תקינות העירוב ,וכן מספר הטלפון של הבלנית ושל הרב המקומי .
אלה הם הדברים הבסיסיים החשובים לאורח הדתי המתארח בצימר הדתי ושבלעדיהן הנאתו (אם תהיה ) חסרה.

Call Now Button דילוג לתוכן